Translate

27. јул 2015.

Lov klena na zelenjak (mladi kukuruz)

Svi su mamci mamci. Samo je kukuruz supermamac. Ovo šta pišem nije ništa novo i svaki iole iskusniji ribolovac će vam to potvrditi. Kukuruz nazivam supermamac jer je za razliku od većine mamamca koje koristimo univerzalan. Možemo ga koristiti kao sirovog ili kuvanog prilikom lova šarana i amura, ili kukuruz šećerac koji je odličan mamac za mnoge vrste riba, pa čak i kao primamu u vidu TTX-a, prekrupe ili zrna. Još jedna široko rasprostranjena varijanta je upotreba mladog kukuruza (zelenjka) koji se takođe može koristiti sirov ili kuvan. Prednost sirovog zelenjka je tome što prilikom ribolova ispušta mleč iz sebe i time je privlačniji ribi, no pošto kukuruz kod mene još nije sazreo moraću pecati sa prošlogodišnjim kojeg prvo skuvam.

PRIBOR: Koristim teleskopski štap Allroundangel 2,8 m težine bacanja 40-90 grama ukomponovan sa mašinicom Crane Sports Pro Fishing Reel.

SISTEM: Najlon Samurai 0,20 mm, plovak od balze nosivosti 2,7 grama, udica Gamakatsu 10 i jedna olovna kuglica od 0,5 grama za otežanje koja je što više približena plovku.

Na željenu poziciju sam došao posle podne. Rasklopio sam štap i na udicu okačio jedno zrno kuvanog zelenjka. Počeo sam odmah da tražim ribu na mestima na kojima je inače pecam na voće – u sporoj i dubokoj vodi. Posle pola minute od zabačaja već sam na udici imao lepog klena koji je pušten odmah nakon slikanja. Posle ovog ''glavonje'' imao sam seriju sitnih klenova i onda se ništa nije dešavalo, šta je bio znak da treba menjati poziciju, jer su klenovi veoma plašljive ribe.

Mesta na kojima treba tražiti ribu
Na poziciji malo nizvnodno je bilo puno granja uz suprotnu obalu i nešto brža voda pa sam nastojao zabacim u tišak koji je bio odmah uz granje. Nakon par zabačaja plovak je par puta zatitrao i odmah posle toga potonuo – znak da je na udici dobar komad. Odmah je krenuo u svoju jazbinu među granje, ali sam ga odmah zaustavio u toj nameri i nakon dvadesetak sekundi se našao na suvom gde je oslobođen udice i vraćen u vodu.


Nedugo nakon toga sam ulovio i par sitnih komada, kao i na prethodnom mestu. Nadao sam se da ću uloviti i druge vrste ciprinida (bodorke, crvenperke i druge). Posle par promenjenih mesta sam odlučio da se spakujem i da krenem kući. Riba je lepo radila uprkos tome što je dan pre padala jaka kiša. Ostvario sam ulov od dvadesetak klenova koji se vraćani neposredno nakon ulova. Ostatak kukuruza sam bacio u vodu da privučem ribu za sledeći put.


Tekst i slike: Vojo Romić

Bistro!

Нема коментара:

Постави коментар