Translate

25. март 2020.

Martovski klenovi


Nekoliko uzastopnih dana sredinom marta vladalo je natprosječno toplo vrijeme za ovo doba godine, pa sam stoga odlučio da pokušam varaličariti klena na meni obližnjim terenima.



Inače najčešće u varaličarenje klena idem naveče, ali pošto sam imao obaveza odlučio sam prvi dan ići oko podneva. Nakon kraće vožnje, bicikl sam ostavio u šumi u blizini rijeke i krenuo put mjesta koje sam planio obići. Stigavši ubrzo na vodu, pomislio sam da bi mogli pasti prvi klenovi ove godine. Vrijeme je bilo prijatno toplo, a voda je izgledala obećavajuće.
Prvi ovogodišnji na varalicu

Ribolov sam počeo ispod jednog starog drvenog mosta, jednog od rijetkih preostalih ovakve vrste na ovoj rječici. Kao i obično, počeo sam prvo da bacam u najdublje dijelove vira, pa sam postepeno pretraživao i ostale dijelove. Tu sam imao par trzaja za koje nisam bio siguran da li su udarci ribe ili zapinjanje voblera za dno. Premjestio sam se malo uzvodno na jednu šljunkovitu plažu sa koje sam mogao da bacam uzvodno u mirnu duboku vodu ispod strmih obala. Kroz desetak zabačaja sam imao udarac, a nedugo zatim i ribu na štapu. Konačno, mislim se u sebi. Ova riba je nažalost spala, a to i nije čudno sa obzirom da je udarila pri samom padu voblera u vodu. Po borbi bih rekao da je bio klen oko pola kilograma. Malo mi je bilo krivo jer bi mi to bila prva riba u ovoj sezoni na varalicu, ali bio sam zadovoljan jer bar znam da su aktivni.


Nastavio sam sa pretraživanjem terena idući obalom nizvodno od gorepomenutog mosta. Ovi tereni ne izgledaju nešto naročito izdašno, mada znaju dati lijepih klenova. Već na prvoj poziciji koju sam obišao samo se upisao sa jednim klenom. Doduše sitnim, no bitan je upis. Nakon ovog klena imao sam još jednog. Bili su izuzetno aktivni, ali moram primjetiti da su vrlo pipljivo napadali varalice. Dosta puta su napadali, ali se nisu kačili i isto tako su samo pratili varalicu i okretali se od nje. Nastavio sam dalje istim tempom. Imao sam mnoštvo udaraca na ovim plitkim pozicijama, ali bez ribe. Tek kada sam došao do jednog mjesta sa dubljom i mirnijom vodom sam imao nekoliko riba. U povratku sam još jednom probao na mjestu odakle sam počeo ribolov i tu sam dobio dvije ribe.

Osam riba sveukupno, uz mnoštvo udaraca. Za početak sezone dobro. Ma šta dobro? Odlično u odnosu na prošle sezone. Kroz par dana bilo je najavljivano hladno vrijeme sa sniježnim padavinama pa sam odlučio da, ako to bude moguće, izađem na vodu još koji put. Prva prilika mi se ukazala već dva dana kasnije. U ovom izlasku se nisam nešto proslavio. Svega jednog klena sam upecao uz dva-tri udarca. Ali činjenica je da nisam ni pecao na terenima gdje sam bio prije dva dana i pecao sam ujutro. Naredni dan sam odlučio da organizujem svoje obaveze i izađem na vodu pošto je bio zadnji topao dan pred naglo zahlađenje. Na vodi sam bio oko pola 4 poslijepodne, na mjestima gdje sam bio i prvi dan. Imao sam vremena pa sam obišao više pozicija nego prošli put. Obišao sam i dio rijeke uzvodno odakle sam krenuo, gdje je inače obala više zarasla, ali su tereni dublji i često daju krupne ribe. Vladalo je prijatno i sunčano vrijeme s povremenim vjetrom. Klen je tog dana uzimao između tih intervala vjetra. Čim bi malo počeo da puše, riba bi stala. Ovaj ribolov sam završio pred mrak sa sedam upecanih klenova i mnoštvom napada, kao i prije par dana. Sva upecana riba tih dana je vraćana odmah po ulovu.
Pecao sam sa ulta lakim priborom. Koristio sam štap Iron Trout Spooner, od 213 cm, težine bacanja 0.5-7 g i mašinicu Shimano Sienna 1000FE. Ovaj komplet je kupljen u inostranstvu. Što se tiče varalica, koristio sam voblere Baby Biberče od konstruktora Jovana Lepenca. Ovaj vobler od 2,2 cm ima vrlo izraženu vibraciju što je po mom mišljenju veoma važno u proljećnom varaličarenju klena. Zbog bistre vode moj prvi izbor su bili prirodni dekori Biberčeta, kao npr. GREEN, BLUE, RAINBOW TROUT...

Sve u svemu, skroman početak sezone. Ovi lijepi topli proljećni dani su završili zahlađenjem i 30+ cm snijega. Nadam se da će naredni period donijeti toplije vrijeme za nastavak sezone.

Tekst i slike: V. R.

Bistro!

1 коментар: