Translate

24. новембар 2018.

Kašika od viljuške


Prije izvjesnog vremena sam pravio kašikicu za varaličarenje klena od najobičnije male kašike za kafu. Tačnije od drške. U jednom momentu mi je došla ideja da napravim sličnu varalicu, istim principom samo malo veću.  Evo kako sam to uradio korak po korak.

SLIKA 1 - Za razliku od prošlog puta kada sam koristio kafenu kašikicu, ovaj put sam koristio viljušku za kolače. Odabrao sam je jer je na dršci imala već iscrtane šare i učinila mi se kao dobra ideja za varalicu.

SLIKA 2 - Brusilicom sam odrezao kraj drške dug 4,5 centimetra. Namjena mi je bila da napravim kašiku koja nije ni premala ni prevelika za klena i štuku na vodi na kojoj pecam. Potom sam stolnom brusilicom zaoblio jedan kraj da izgleda identično kao i drugi.

SLIKA 3 - Onda sam bušilicom promjera 1,5 mm probušio dvije rupe što je bliže moguće krajevima.

SLIKA 4 – Dodao sam na varalicu sve šta treba. Radi lakšeg kačenja varalice stavio sam alke na oba kraja, mada neke kašike to nemaju. Na kraj koji je bio rep viljuške i koji je za koju nijansu širi od suprotnog kraja sam stavio trokuku odgovarajuće veličine. Kićanku sam imao u planu pod obavezno da stavim. Napravio sam je od obične crvene vune za pletenje. Naravno, ne treba pretjerati sa količinom vune jer to guši rad varalice. 

Nedugo nakon pravljenja imao sam priliku i da isprobam varalicu na vodi. Nije imala rad kao mnoge druge kašike, ali sasvim dovoljno. Imao sam na nju nekoliko sitnih štuka i lijepu štuku u mjeri koja je udarila na samoj površini vode.


Ne mora na varalici pisati ime poznatog brenda da bi bila lovna.  Isto važi i za ostali pribor. Od najobičnijeg komada escajga sam uz malo volje i kreativnosti napravio varalicu. Nije savršena, ali može da posluži. Što je meni drago, lovna je. Pa tako bih i ostalim kolegama preporučio da budu kreativni i da sebi naprave nešto slično ili da osmisle nešto novo, nećete se pokajati.

Tekst i slike: V.R.

Bistro!

2 коментара: