Translate

17. април 2017.

Varaličarenje štuke na malim rekama

Štuka (Esox Lucius) je jedan od najatraktivnijih predatora za varaličarenje kod nas. Na našim prostorima naseljava  veće vodene površine (reke, jezera, a negde čak i male zatravljene kanale). No, ako uslovi to dozvoljavaju, može odlično da se prilagodi na manjim rekama mrenskog regiona. Kao što je to slučaj sa rečicom na kojoj često pecam, gde se na izvesnim pozicijama može uloviti štuka varaličarenjem.

 Do pre nekoliko godina nisam ni znao da ima štuke na ovim terenima, već sam slučajno na plovak ulovio jednu sitnu. A u varaličarenju sam se oprobao nedugo nakon toga. I nisam baš slavno prošao. Jedne večeri, kroz petnaestak minuta sam imao šest napada štuka na vobler. Zbog neprilagođene opreme, imao sam sreću da samo jednu izvučem, koju sam na kraju i vratio bez slikanja.
Tek mnogo kasnije sam odlučio da se oprobam u iole ozbiljnijem varaličarenju ove ribe u par navrata. Oprema sa kojom sam pecao je maltene prilagođena klenu. Štapovi težine bacanja 10-30 grama, a namjenski sam za štuku i kupio jedan od 10-45. Bio sam optimističan, pa sajlice često i nisam koristio, pa i zbog veličina varalica koje sam koristio.

Od varalica što imam, najčešće sam štuki nudio voblere koje koristim za klenove, samo probiram da budu što veći. I prilikom vođenja istih sam pravio sitne zastoje (usporavanja) u vođenju, jer u tome trenutku štuke i najčešće i napadaju voblere. Pre će napasti vobler koji se neobično kreće, nego ravnomerno vođen. Jednom prilikom sam i imao uspeha na omanjeg belog šeda sa kojim sam vertikalno džigovao, jer je takva konfiguracija obale. Za najpovoljnije mesece za ribolov su se pokazali, najbolje septembar, pa potom oktobar. Šta se tiče odabira pozicije, tu se nikada ne zna. Štuka katkad se nalazi u plićacima kojima se vidi dno, a katkad vreba iz krševa u dubinama. Ali jedno je sigurno, bila sitna ili ne, štuka je predator iz zasede. Stoga, kada stignem na mesto, kompletno ga pretražim, počevši prvo od dubina i krša. No, imam nekoliko mesta koje posećujem i na kojima pouzdano znam da ima pa čak i finih komada. Pri ovom ribolovu, klešta za vađenje udica se podrazumevaju.

Na terenima na kojm pecam, štuka nije česta pojava. A i kad se ulovi ulovi se sitna. Pri ribolovu, ne idem ciljano na ''penkala'' već se trudim da isčakam koji komad od kilogram do kilogram i po za koje verujem da nastanjuju ovu vodu. A i lovljene su takve kad smo već kod toga. Stoga, ja se lično trudim da pustim svaki ulovljeni primerak kako bi je bio što više. Da mogu i ja i drugi rekreativni ribolovci da uživamo u drilovima ove prelepe ribe.

Tekst i slike: Vojo Romić


Bistro!

Нема коментара:

Постави коментар